torsdag 4 november 2010

Familjen Annorlunda


Fem av sex kusiner sitter på muren utanför huset.

När "Familjen Annorlunda" visades satt jag bänkad framför tv:n. Absolut inte det mest kvalitativa tv-programmet man kan se men ganska fascinerande att se hur man får ihop vardagen med åtta till tio barn. Det kan vara nog så svårt med tre ibland... I München har vi under en vecka provat på storfamiljslivet. Vi har varit sex barn och fyra vuxna i ett radhus på 120 kvm... Hur det har gått? Riktigt bra! Det har varit en intensiv vecka från morgon till kväll. Det har varit skratt, bus, bråk, tårar, gnäll, omtanke, kramar, högt och lågt - i en salig röra, och det har varit toppen!

Nu blev ju inte resan riktigt som det var tänkt från början. Patrik kunde inte följa med så mamma tog hans plats istället. Jag är otroligt tacksam över att ha haft med henne som resesällskap. Men när man är ensam förälder så ligger ju det yttersta ansvaret på en själv, i alla situationer. Även då jag fått mycket hjälp så måste jag säga att jag är trött. Lite senare kvällar och alla tidiga morgnar toppat med intensiteten...

Veckan har bjudit på sol och temperaturer mellan 18-19 grader. Vi har hängt i parker, ätit på Biergarthen, firat Halloween, varit på stan och sett Fraukirchen och klockspelet i Rådhuset, shoppat och framför allt varit tillsammans. Jag kommer inte att skaffa tre barn till men att leva och bo tillsammans en vecka eller två tillsammans med kusinerna gör jag mer än gärna igen!


Hektor och Felix i parken. I parken fanns tre långa rutschkanor fast att rulla nedför slänterna var nästan ännu roligare!


Mommo pustar ut i parken.


Rådhuset med det fina klockspelet.



Maja, Martina och Hektor.


Maja och Hektor busar framför Rådhuset.


Djävulens fotavtryck i Fraukirche.


Coola killar på strassebahn.


Maja och Micke förbereder en pumpa inför kvällens Halloweenfest!


Bus eller godis, eller som man säger på tyska : süsses oder saures.
Twitter
Facebook

1 kommentar:

  1. Fint bildcollage du gjort. Jag tycker också att det var en jätterolig vecka vi hade i Munchen. Ser framemot att göra det igen men jag tror att familjen Fries ska få ta igen sig först och göra ett besök själva i Sverige innan vi utsätter dem för det;) kram till er alla

    SvaraRadera