söndag 29 maj 2011

Morsdag


Tårta bakad med mycket kärlek av mina kärlekar!

Full aktivitet råder i köket. Hektor springer fram och tillbaka och avlägger olika lägesrapporter. "Vi bakar bröd i köket bara, till Helge." Allvarligt ansikte, nästan lite för allvarligt. I nästa sekund kommer han glädjestrålande och erkänner att det är en överraskning - till dig mamma! Jag och Helge sitter i fåtöljen, lyssnar på Veronica Maggio och bloggar uppenbarligen. Det är ganska behagligt. Ganska långt ifrån syskongnabbet för en liten stund sedan som resulterade i att en lillebror väcktes ur sin förmiddagsvila tidigare än vad som var meningen.

Morsdag idag alltså. Mina tankar går idag till min egen mamma. Och hennes mamma - min mormor. Som gick bort i bröstcancer alldeles för tidigt. Min mamma fick aldrig chansen att uppleva det jag har förmånen att göra. Att ha en vuxenrelation till sin mamma. Något som jag ser som en självklarhet men absolut inget man kan ta förgivet. Jag är så glad över att min mamma finns i mitt liv. Att hon är närvarande, att hon bryr sig, att hon ställer upp och bara finns där. En relation extra viktig efter det att man själv fått barn, det är så värdefullt att ha någon man kan fråga om råd, någon som stöttar när det är svårt och som finns där för ens barn i vått och torrt. Vi har gjort många roliga saker tillsammans. Bara vi två. Något jag tror mamma värdesätter extra mycket just för att hon inte haft den möjligheten själv. Men vi har lika roligt när vi träffas allihopa!

Man brukar säga att det är barnen som väljer sina föräldrar. Jag har gjort många val i mitt liv, somliga bra och andra mindre bra. Mitt val av mamma måste räknas som ett av de bästa valen jag gjort i mitt liv. Jag säger det nog för sällan. Mamma, jag älskar dig, tack för att du finns!


Morsdagsfrukost !


Finaste mommo med ett av barnbarnen, honom träffade hon när han bara var några dagar gammal.

Att vara med barnbarnen prioriteras högt, här utanför cirkusen. Pim Pim askar ligger alltid tillhands i mommos väska.
Twitter
Facebook

2 kommentarer:

  1. Tack älskade Angelica jag älskar dig också.

    SvaraRadera
  2. Blir så rörd av det fina du skriver!
    Otroligt värdefullt med mamma.
    Kram

    SvaraRadera