söndag 29 maj 2011

Kunden har alltid rätt, eller?

Jag tycker inte om att köpa underkläder. Jag har alltid tyckt att det varit svårt att hitta rätt storlek och ofta kommer jag hem med felköp. Därför gillar jag butiken Gustav Melbin i Gamla Stan. Skyltfönstret får många att stanna till, peka och kommentera. Ofta skyltar de med ganska generösa storlekar, i alla fall vad gäller bh:ar. Men i butiken finns alla dess storlekar och modeller. En liten butik som rymmer det mesta, allt förvarat i små lådor. Där får man gå in i provrummet, bli mätt runt om och svara på frågan: svart eller vit. Sedan provas det till dess att man hittar rätt. Annat var det på Twilfit i Södertälje idag. Jag vill ha en bh som man kan bära till axelbandslöst och halterneck. Jag vill minnas att jag sett att man kan korsa banden nedanför bysten om man vill ha axelbandslöst. "Haha, nej något sånt har jag aldrig sett!" svarade expediten lite drygt. Hon förklarade att jag bara skulle knäppa bort banden. Ja, du menar som en balconette, det har jag sedan tidigare svarade jag. "Ja men ha den då!" svarade hon!!! Ehhh, men jag vill inte ha den.... Jag kom mig hem med en bh som går att använda som balconette och halterneck samt genomskinliga bh-band. Felköp eller inte, det återstår att se. Jag förstår att den lilla flickan i skobutiken trodde att jag jobbade där. För särskilt serviceminded var personalen i Kringlan inte alls idag. Jag svarade i alla fall på tilltal, berättade var toaletterna låg och bekräftade hennes val av sandalett. Hoppas att det gick vägen, att hon fick betala sina skor. För de var jättefina och passade henne bra, de var vita.
Twitter
Facebook

3 kommentarer:

  1. Hände liknande för oss på Maxi Haparanda , de har en fin manuell chark och när jag frågade om den basturökta skinkan var
    mycket rökt så sa den trötta gamla damen: det vet jag inte, har inte smakat, SKA DU HA NÅGOT MER? Lite vänligare ton hade jag önskat som svar. Men hörde att hon behandlade alla stackars kunder likadant som var tvivla att handla pålägg:)

    SvaraRadera
  2. Skulle stå : tvugna att köpa pålägg

    SvaraRadera
  3. Ja, det är tråkigt när man känner att man nästan ska be om ursäkt för att man vill handla. En del av mig ville bara gå därifrån men å andra sidan hade ju jag blivit "lidande", jag hade inte kommit hem med det jag behövde.

    SvaraRadera