fredag 1 april 2011

Alla onda ting är tre?


På informationstavlan på förskolan stod det att läsa följande "Vi har ett fall av magsjuka. Det går löss. Det går vattkoppor". Vattkoppor har alla tre haft så det kan vi ju räkna bort direkt, löss har vi aldrig haft, det känns obehagligt men relativt lugnt ändå. Tre av fem familjemedlemmar är korthåriga, luskam finns hemma och sedan är det väl bara att schamponera och kamma på. Men magsjuka - det är min stora skräck. Jag har fobi för att kräkas, kan i princip bara torka upp efter mina egna barn utan att själv stå och hulka men det är knappt. Tyvärr fick vi inte välja vad som skulle komma att drabba oss. Vi drog den riktiga nitlotten, ja precis - magsjukan. Först ut blev Helge. Det började i torsdags eftermiddag. Efter att ha sovit middag började han helt plötsligt att kräkas. Sedan fortsatte det under kvällen och natten och även under gårdagen. Men framåt eftermiddagen började han pigga på sig. Hur många till som faller dit återstår att se. Men jag skulle hellre ta de där lössen, om jag fick välja.

Här kommer ett litet urval av bilder från de soliga dagarna:

Helge mumsar bulle i solen.

Helge gillar sina bandyklubbor.

Helge och kompisen Axel åker skrinda.

Bobby car är också kul!


Twitter
Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar