fredag 19 februari 2010

Fredag...

De senaste dagarna har vi hasat omkring i pyjamas halva dagarna, tittat (lite för mycket) på film och knappt stuckit näsan utanför dörren annat än för att hämta Hugo från skolan. Det känns som om alla sjukdomar tagit musten ur oss, Hektor har varit medtagen av sin halsfluss och jag blir så trött när jag inte kommer mig ut...Men idag bröt vi trenden. Jag kände mig ruskigt effektiv på förmiddagen. Jag hann städa, tvätta håret, köra två maskiner tvätt, hänga och vika tvätt, lägga två pussel med Hektor, laga köttbullar med pasta och brunsås och läsa Robin Hood för Hektor. Helge passade var en nöjd bebis som sov större delen av tiden. Han vaknade bara till emellanåt och ville ha lite mat och lite närhet.



Ommöblerat och nystädat vardagsrum. Sovrumsgardinerna, lampan och kuddarna har flyttat in i vardagsrummet. En följdeffekt av att killarnas saccosäckar hamnade här nere..


Fredagsfika

På eftermiddagen hämtade vi Hugo och åkte till APT för en mysig fredagsfika. En skön avslutning på veckan och en mysig inledning av helgen. Men även då vi suttit och pratat och varvat ner så lyckades de båda bröderna komma upp i varv igen. Vi träffade på Therese som efter vi pratat en stund konstaterar "ni ska väl inte gå och handla nu!?" Men det var just det vi skulle... Hugo som verkligen kan sätta igång sin bror skärpte faktiskt till sig efter han fått frågan om han ville vänta i bilen eller följa med in och hjälpa till med handlingen. Hugo valde det senare och vilken hjälp jag fick! Skönt när det fungerar.

Väl hemma har det gått lite upp och ner. Hugo och Hektor köpte var sin tidning och började med att läsa i soffan. Sedan har de lekt lite till och från. Hektor hänger inte alltid med på Hugos lekar och Hugo har inte alla gånger överseende med honom. Detta resulterar i att Hugo blir arg på Hektor och Hektor blir stött och så småningom arg han med. Men viljan att vara tillsammans brukar segra och ofta slutar det med att de gör något tillsammans ändå.


Hugo läser Helge, nej jag menar Hälge :)


Hektor läser Bamse.


Helge höll mig sällskap när jag lagade mat. Först satt han i sin babysitter sedan på min arm...

Kvällen avslutades, för killarnas del, med glass och cartoon. Själv har jag bläddrat i min nya inredningstidning, druckit kaffe med maken och håller densamme sällskap framför hockeyn även då jag inte är det minsta intresserad.... "Vad bra de spelar!!!" utropade Patrik alldeles nyss. "Mmmm" kom det från mig, inget vidare entusiastiskt sällskap men jag sitter ju i alla fall bredvid.
Twitter
Facebook

2 kommentarer:

  1. Vad snyggt det blev i vardagsrummet med lite ommöblering och gardinbyte.
    Helge börjar bli en liten Hektor nu tycker jag, iallafall den senaste bilden.
    Kram till er alla och med förhoppning om att piggnar till riktigt under helgen

    SvaraRadera
  2. Jösses, vad snyggt vardagsrum!!!! Den gröna färgen är så mjuk och fin. Har ni tv:n på väggen som gränsar mot köket? Blir småsugen på att möblera om nu... Verkligen snyggt och hemtrevligt!

    SvaraRadera