lördag 20 februari 2010

Att ta livet i besittning

Klockan är fyra minuter över sju på morgonen. det har börjat ljusna ute nu. Uppe hörs ljudet från något barnprogram och små barnröster som kommenterar det som händer emellanåt. I vagnen snusar Helge och från tvättstugan hörs tvättmaskinens brummande. Allt är med andra ord ganska fridfullt. Jag har varit uppe sedan strax efter sex då de båda yngre familjemedlemmarna bestämde sig för att det var morgon. Hektor ville se på tv och Helge ville bada :) Det behövdes verkligen efter att ha bajsat ned hela badlakanet innan badet (därav tvättmaskinens brummannde denna tidiga morgon). Läste precis Sanna Lundells blogg. Jag gillar hennes sätt att skriva. Hon är väldigt rakt på sak och skriver om tänkvärda ting i vardagen, hon känns klok och genuin. I dag handlade det om att ta livet i besittning, inte bara följa med. Hon satte ord på min känsla från gårdagen då jag bestämde mig för ett ryck ut ur "det-är-tråkigt-med-alla-sjukdomar" bubblan och vara här och nu. Det fortsätter jag med idag! Idag ska jag njuta av mina små underverk på förmiddagen för att sedan få min efterlängtade, välbehövliga egentid i form av ett frisörbesök samt lite shopping.
Twitter
Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar