tisdag 5 juli 2011

Skattjakt


Grå, mulen dag. Städat på förmiddagen men sen då? Hektor ville att jag skulle göra en skattkarta åt honom. Jag skissade ihop en karta, gömde två kolor och sedan var skattjakten i full gång. "Gör en till karta mamma!" bad Hektor. Javisst, men den här gången blir det en skatt vi ska cykla till. Killarna var genast med på noterna. Jag gjorde ytterligare en karta, Patrik hade inte en susning om vart vi skulle. Till saken hör att han är bra på att läsa och rita kartor. Jag kan varken eller. Men det fiffiga är att det spelar mindre roll för barnen. Det är spänningen med kartan, skatten som väntar och hela äventyret dit som räknas. Och kartan var till stor hjälp för Hektor för att "uppskatta" hur långt det var kvar när det kändes lite motigt. Han får trampa och trampa, stackaren. Han som inte har några växlar på sin cykel. Men 7 km blev det totalt. Är det någon som kan gissa vart kartan ledde? ;)
Twitter
Facebook

7 kommentarer:

  1. Jag gissar på blå katten:)

    SvaraRadera
  2. Jag är ju som sagt ingen kartritare...heeelt andra hållet - Hedlandet :) Skatten var glass och lek i parken!

    SvaraRadera
  3. Det hade jag inte kunnat räkna ut, nämndes alldeles för långt och backigt

    SvaraRadera
  4. Inte backigt alls om man cyklar längs med järnvägsspåret. Ni får testa det när ni kommer :)

    SvaraRadera