måndag 4 juli 2011

Norrland i mitt hjärta

Det var så länge sedan jag uppdaterade så att jag nästan glömt bort hur man loggar in... Vi har varit i Norrland hos mommo och moffa, eller som Helge säger mommooo och mopp-aaa, där har vi firat min bror, hängt med kusinerna, varit i stugan i Haparanda och firat midsommar. En resa som vi uppskattat allihop, ingen hade någon direkt hemlängtan men precis som alltid så är det skönt att komma hem igen.



Födelsedagsbarnet in action. Temat för 40-års festen var "Man är inte äldre än man känner sig". Vi fick prova på diverse cirkuskonster...

Ballongdjuren var en succé bland barnen!


Fast Helge tyckte att de stooora Lego Ninjagofigurerna var bäst av allt! Vi behövde inte bekymra oss om var han var. Där Ninjago var, där var Helge.


I stugan hade vi lite otur med vädret de första dagarna, men i badtunnan gick det i alla fall att bada!

Mopp-aa och Gegge

När vädret blev bättre kunde vi sitta ute och äta frukost med havet kluckade bakom oss, hur ljuvligt?

Helge njöt av att kunna springa omkring i pyjamas på morgonen.

Lite trångt var det ju förstås med 12 personer men mysigt....

Kusiner

Samarbete på hög nivå :)

Strandlek

Donners grav målade jag och killarna.

Mitt fina Launi! Älskar stillheten, enkelheten, havsdoften - att bara vara. Tack mamma och pappa för alla gamla minnen och alla nya vi skapar tillsammans med våra barn!

Twitter
Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar