lördag 10 september 2011

Min bror och jag...


Älskade lilla unge, vad jag är stolt över dig! Ditt hjärta är så stort. Och är det någon du älskar och bryr dig om så är det din lillebror. Så har det alltid varit, redan från första stund.

Att börja på förskolan har varit en stor omställning för Helge. Men du gör det lättare för honom. Din kärlek och omtanke gör mig varm. Jag ser dig på håll när jag ska hämta er. Hur du hjälper din lillebror upp för stegen på rutschkanan. Hur du pratar och uppmuntrar, lite lillgammalt ibland. Hur du böjer dig fram för att lyssna på vad han säger. Hur du tar hans hand i din där ni går på dagisgården. När det är dags för ditt mellanmål och ni ska skiljas åt blir han ledsen. Då tar du med honom och delar med dig av din smörgås. Älskade Hektor - tack för att just du är du!


Twitter
Facebook

2 kommentarer:

  1. Blir alldeles tårögda, av glädje naturligtvis över den kärlek och omtanke Hektor ger Helge. Han får en fin start i sin förskoleverksamhet, kram till dessa fina killar.

    SvaraRadera
  2. Nämen nu sitter jag här o gråter när jag läser din blogg! Ni har så fina fantastiska barn. Kram till er alla.

    SvaraRadera